Teklif Al

HABERLER

26.12.2016

SANY SCC600E TERCİH EDİLDİ, VİYADÜK İNŞAATINDA HIZLI VE VERİMLİ ÇALIŞMA

SANY SCC600E TERCİH EDİLDİ, VİYADÜK İNŞAATINDA HIZLI VE VERİMLİ ÇALIŞMA
3. Köprü bağlantı yolları kapsamındaki viyadük inşaat çalışmalarında görev yapan ERCO Zemin, kısa bir süre önce projenin zemin işlerinde kullanmak üzere Sany SCC600E paletli vinç aldı. İstanbul Tayakadın’da tüm hızıyla devam eden viyadük projesi ve makine hakkında ERCO Zemin Saha Formeni Mehmet Çalım ile görüştük.
 
20 yıllık deneyimi ile yurtiçi ve yurtdışı zemin çalışmalarına devam eden ERCO Zemin, büyüme ivmesini artırırken, makine parkını da genişletmeye devam ediyor. 2016 yılının Mayıs ayında İstanbul Göktürk Tayakadın’da 3. Havalimanı’na ait bağlantı viyadüğünde zemin işlerin başlayan firma, bu proje kapsamında kullanmak üzere Sany SCC600E paletli vinç satın aldı. Firmanın Tayakadın’da bulunan şantiyesini ziyaret ederek hem proje, hem de Sany SCC600E paletli vinç hakkında detaylı bilgi aldık.  
 
Günde 6 kazık
İnşaatına tüm hızıyla devam edilen İstanbul 3. Havalimanı, ana şantiyesinin yanı sıra bağlantı yolları ve viyadükleriyle de önemli bir iş potansiyeli oluşturuyor. İstanbul Göktürk bölgesindeki viyadüklerde zemin çalışmalarında yer alan firmalardan biri olduklarını ifade eden ERCO Zemin Şantiye Formeni Mehmet Çalım, sahadaki kazık boyunun ortalama 52 m olduğunu ve günde 6 adet kazık işlemi uyguladıklarını söyledi. Mevcut şantiyede 35 bin m’lik daha işlerinin olduğunu kaydeden Mehmet Çalım, Mayıs ayından bu yana 35 bin metrelik iş yaptıklarına dikkat çekti. 
 
Zemin çalışmaları için uygun
Sözlerinin devamında, bu projede kullanmak üzere yatırım yapılan Sany SCC600E paletli vinçten bahseden Mehmet Çalım, makineyle birlikte çeşitli yüklerin kaldırma işlemlerini zorlu zemin şartlarında kolaylıkla yapabildiklerini söyledi. “Özellikle yürüyüşü ve dengesi bu tarz zemin çalışmaları için çok uygun” diyen Mehmet Çalım, şöyle devam etti; “Sany SCC600E paletli vinçi 34 m ana bom ile kullanıyoruz. Araç üstü vinçlerle ulaşamayacağımız noktalara tek hamle ile yük indirip, kaldırıyoruz. Bu da bizlere şantiye içerisinde verim ve hız kazandırıyor. Bu şantiyede kaldırdığımız en büyük yükler 9-10 ton ağırlığında olsa da, önemli olan bu yükleri uzun erişim ile kaldırmak indirmek. Bunu Sany SCC600E ile rahatlıkla yapıyoruz.” 
 
Sany’lerin geçtiğimiz yıldan itibaren ERCO filosuna dahil olmaya başladığını ifade eden Mehmet Çalım, mevcut parklarında 80 ton, 60 ton ve 50 ton kapasiteli Sany’ler bulunduğunu hatırlattı. Filolarındaki Sany paletli vinçlerden genel olarak memnun olduklarının altını çizen Mehmet Çalım, son yatırımları Sany SCC600E’de gelişen elektrik donanımının dikkatini çektiğini, operatör konforu ve güvenlik unsurlarını da başarılı bulduğunu söyledi. Mehmet Çalım; “Operatör koltuğuna oturmadan makine hiçbir şekilde çalışmıyor. Bu yaşanması muhtemel kazaların önüne geçebilmek için önemli bir özellik” dedi.
 
Ömer Güntekin (ERCO Zemin Operatör) 
“30 yıllık vinç operatörüyüm. Bundan önce pek çok marka ve model ile çalıştım. Vinç operatörlüğü zorlu bir meslek ve bu işi yaparken çok dikkatli olmanız gerekiyor. Burada kullandığım Sany SCC600E için güzel ve oturaklı bir makine diyebilirim. Vinçin iyi olması, operatöre güven ve huzur verir. Sany SCC600E’de bulunan yük kontrol sistemi işimi kolaylaştırıyor.  Burada 34 m’lik ana bom ile çalışıyorum ve her çalışmam esnasında yük diyagramı üzerinde kaç m’de ne kadar ağırlık kaldırabileceğimi görüyorum. Bizler de bu veriler ışığında hamlelerimizi ve vinçin konumlandırmasını yapıyoruz.” 
 
Kolay nakliye
Sany SCC600E’yi 44 m’lik bom konfigürasyonuyla satın alan ERCO Zemin, İstanbul Göktürk bölgesindeki viyadük zemin projesinde ise 34 m’lik bom ile çalışmalarını sürdürüyor. Bom konfigürasyon seçimlerini çalıştıkları şantiye şartlarına göre belirlediklerini söyleyen Mehmet Çalım, viyadük inşaatı dahilinde 34 m’lik ana bom ile rahat bir şekilde çalışabildiklerini ifade etti. Filolarında bulunan Sany paletli vinçlerin mobilizasyon işlemlerinden de bahseden Mehmet Çalım, genel olarak 2 TIR ve konteyner ile taşıyabildiklerini, ancak 40 m üzeri bom söz konusu olduğunda konteyner sayısının arttığını dile getirdi. 
 
Durmayan bir şantiye
Son olarak satış sonrası servis ihtiyaçları ve Ascendum Makina’dan aldıkları hizmetlerden bahseden Mehmet Çalım, prestijli ve aynı zamanda zorlu olan projede zamanla yarıştıklarını kaydetti. “Burası durmaksızın devam eden bir şantiye” diyen Mehmet Çalım, makinelerinin arızalanmasının ve çalışmamasının istenmeyen durumlar arasında yer aldığını belirtti. Bu nedenle satış sonrasında en iyi hizmet veren firmaları tercih ettiklerine dikkat çeken Mehmet Çalım, sözlerini şöyle bitirdi; “Bu konuda Ascendum Makina’nın hizmetlerinden memnun olduğumu söyleyebilirim. Şantiyede karşılaştığımız en ufak bir sıkıntıda kendilerine ulaşabiliyoruz ve gerekirse en kısa sürede şantiyede olabiliyorlar. Bu bizim için çok önemli ve kendilerinden memnunuz.”
 
Sany SCC600E
ERCO Zemin’in son vinç yatırımı, Ascendum Makine tarafından Türkiye pazarına sunulan Sany SCC600E paletli vinç oldu. İstanbul Göktürk bölgesindeki 3. havalimanı bağlantı yolu viyadüklerinin zemin işlerinde görev alan firma, Sany SCC600E’yi buradaki kaldırma ve indirme işlerinde kullanıyor.
 
Maks. Kaldırma Kapasitesi: 60 ton
Sany SCC600E paletli vinç maksimum 60 ton kaldırma kapasitesiyle geliyor
 
Maks. Bom Uzunluğu: 52 m
Modelin sunduğu maksimum bom erişimi 52 m’yi buluyor.
 
Maks. Bom Çalışma Açısı: 80°
Sany SCC600E paletli vinçin maksimum bom çalışma açısı 80 derece
 
Sany SCC600E Diğer Özellikleri
Motor: Cummins QSB6.7
Motor Gücü: 170 HP
Kaldırma Momenti: 60*3,7
Tek Halatta Kaldırma Kapasitesi: 6,5 ton
Nakliye Ölçüleri: 7,03 x 3,36 x 3,3 m