Teklif Al

HABERLER

28.1.2017

ASCENDUM MAKİNA CEO'SU MAHİR HOCAOĞLU

ASCENDUM MAKİNA CEO'SU MAHİR HOCAOĞLU
Mahir Bey öncelikle sizi yakından tanımak isteriz. Meslek hayatınızdan ve kariyer geçmişinizden bahsedebilir misiniz?
Meslek hayatımda 32. yılın içindeyim, 54 yaşındayım. Bugüne kadar çok farklı şirketlerde, ancak Turizm dahil yine ekipman sektöründe çalıştım.Makina mühendisiyim, sonra işletme masterı yaptım ve daha sonra da ikinci üniversite olarak İnsan Kaynakları bölümünü  bitirdim. Sektöre, servis mühendisi olarak başladım, sonra yedek parça, daha sonra satış bölümlerinde, yani her kademede çalışmalarım oldu. Bugün de Volvo iş makinaların Türkiye distribitörü ve Volvo nun da dünyadaki en büyük iş ortağı olan uluslararası bir şirket olan Ascendum un Türkiye operasyonun CEO’su ve dokuz ülkeyi içine alan Orta Avrupa şirketimizin de yönetim kurulu üyesiyim .
 
Özgeçmişiniz, özel meraklarınız ve hobileriniz neler? Sizin gibi yoğun ve stresli iş hayatına sahip birisi neler yaparak kendini dinlendiriyor?
Özellikle kişisel gelişim konuları ilgimi çeken, çok gözlem yaptığım ve yıllardır bir öğrenme arzusu içinde olduğum  bir konudur. Konuyla ilgili çok okudum ve okumaya devam ediyorum. Eşimin de bu konulardaki bilgi ve ilgisi bana yardımcı oluyor. Ayrıca tracking meraklısıyım, fırsat buldukça traking turlarına katılıyorum.
 
Arada sırada da olsa iş hayatından sıkılıp gitmek istediğiniz oluyor mu? Cevabınız evetse nereye gidersiniz, ne yapmak istersiniz?
Hayır, bende böyle bir sıkılma hali başlamadı, blakis diğer sorumlusu olduğumuz ülkelerin projeleri de gündemime geldiği için daha geniş perspektifte  çalışıyorum ve bu da beni mutlu ediyor.
 
Çocukluk hayaliniz neydi? Şu an hayalini kurduğunuz pozisyonda mı çalışıyorsunuz?
Çocukluğumda, tıp doktoru olmak isterdim. Şu anda yaptığım profesyonel yöneticilikle mukayesesini yaparsanız birbirinden çok farklı görünüyor. Ancak,  ben, benzerlikler kurmaya başladım. Çünkü yaptığımız iş, iş makinaları  ve makinaların doktoru konumundayız. Müşterilerimize daha iyi hizmet vermek, onların ihtiyaçlarını anlamak ve ona göre çözümler sunmak vs, bir nevi ekipman doktorluğu diyelim.
 
İş hayatınızdaki en büyük şansınız nedir? 
Eşimdir, çünkü insanın mutlu evliliği onun iş hayatına çok olumlu yansımaktadır ve bu konuda özellikle gençlere, evlilik yaparken, çok dikkat etmelerini ve eş seçiminin insan hayatında en önemli kilometre taşı olduğunu hatırlatmak isterim.
 
Bir markanın distribütörlüğünü almak için kriterler nedir veya ne olmalıdır? İşin devamını getirmek distribütörlük almaktan daha zor bir iş. Bu konuda sizin görüşünüz nedir? Sağlıklı bir distribütör – üretici ilişkisi nasıl olmalı sizce? 
İş hayatında, hepimizin bildiği ve gözlemlediği gibi bir çok değişim yaşanıyor.Bu bizim sektörümüz içinde geçerlidir.Distribitörlük alabilmek, en önemlisi devamını sağlayabilmek ve gelecekteki imalatçı-distribitör ilişkilerinin yeniden şekillendiği bir yöne gidildiğini bilmek firmanızın gücü ve çalışanlarınızın kalitesi ile ilgili bir konudur. Sağlıklı ilişki iki temel üzerine kurulabilir. Bunlar güven ve etkili iletişimdir. Bu da bizim şirket olarak güçlü olduğumuz ve gurur duyduğumuz yönlerimizdir.
 
Ascendum Makina, Türkiye iş makineleri sektöründe uzun süredir sürdürdüğü ticari faaliyetleri ile ciddi pazar payı sahibi olan firmalardan biri. Sizce Ascendum Makina Türkiye'de şu anda olması gereken noktada mı yoksa "daha yapılacak çok şey var" diyor musunuz?
Ascendum Makina , Volvo iş makinalarının Türkiye temsilcisi olarak atandıktan sonra, müşterilerimizin ihtiyaçlarında “toplam çözüm sağlayıcı” olabilmek adına Volvo’nun üretim hattında olmayan ürünlerin en iyi markalardan tamamlanması  yoluna gittik. Bu doğrultuda sırasıyla SANDVIK mobil kırıcıları, SANY Paletli vinçler ve fore kazık makinalarını, Terex beko loaderler ile Terex rijid ve belden kırma kamyonlarını ürün hattımıza dahil ettik. Ayrıca Volvo’nun ürettiği ikincil bir marka olan SDLG ürünlerinin de Türkiye temsilciliğini yapıyor ve sektörde ki ekipman yatırımcılarımıza, güçlü bayilerimizle birlikte hizmet veriyoruz.
 
Ascendum Makina'nın distribütör olarak temsil ettiği ürün gruplarına veya markalara yenileri eklenecek mi?
Planladığımız ürün hattını büyük bir oranda gerçekleştirdik. Şu anda mevcut işlerimizi en iyi şekilde yapabilmek için yatırım yapıyoruz.
 
Distribütörü olduğunuz markaların global konumunu nasıl değerlendiriyorsunuz?
İş ortaklığı yaptığımız firmaların tümü dünyada çok iyi bilinen ve saygı duyulan markalardır. Bu büyük isimlerin, Ascendum gibi bir başka büyük isimle olan iş birliği çok büyük bir sinerji yaratmaktadır.
 
Özellikle Ascendum Makina'nın distribütörlüğünü yaptığı ürünlerin talep edildiği, kullanıldığı projeler var mı? 
İş makinaları işimizde makina gereken her uygulamada ürünlerimiz çalışmaktadır ve talep edilmektedir.
 
Çoğu firmanın başvurduğu bir satış yöntemi olan “Kampanya” hakkında ne düşünüyorsunuz ? 
Kampanyalar , sadece bizim sektörde değil her sektörde uygulanan, satış ve pazarlamanın bilinen klasik yöntemlerindendir. Ancak zamanlaması ve içeriğine bağlı olarak başarı oranı da değişim gösterir.
 
İş makinelerinin gelişimi büyük ölçüde inşaat sektörünün gelişimine bağlı. Bu doğrultuda 2016 yılı inşaat sektörü ve buna bağlı olarak iş makineleri sektörü açısından nasıl geçecek sizce?
Evet çok doğru. Aslında ülke ekonomisinin gelişimine doğrudan bağlı.Bu yılın 2015 ile aynı paralelde geçeceğini belki küçükde olsa 2015 in üzerinde olacağını  tahmin ediyoruz.
 
Türkiye iş makineleri sektöründe, dünyaya oranla nasıl bir potansiyel bulunuyor sizce?
Gelişmiş ülkeler ve Türkiye mukayesesini yaptığımızda sektörümüzün büyümeye devam edeceğini biliyoruz. Çünkü ortalama 10-12 bin adet olan Türkiye pazarı Avrupa nın gelişmiş ülkeleri ile mukayese edildiğinde pazar büyüklüğünün ortalama  %50 gerisinde olduğunu görüyoruz. Diğer taraftan, Türkiye potansiyeli için şunu da ilave edeyim, son yayınlanan Dünya Bankası kaynaklı bir analizde bütün dünyada 2015 itibariyle yapılan alt yapı yatırımlarının %40’ının Türkiye’de gerçekleştirildiği belirtiliyordu. Bu da Türkiye açısından çok kaydadeğer bir oran.
 
Yeni yatırımlarınızı ve gelecek hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?
Bayilerimizle birlikte sürekli büyüyerek, yatırımlarımızı da buna göre şekillendirerek  yolumuza devam ediyoruz ve Ascendum, bugün sektörde olan herkesin çok iyi bildiği ve takdir ettiği bir şirkettir dolayısıyla bu takdire layık olmak için çalışıyoruz. Bu gücümüzü  hizmet verdiğimiz ürünleri seçen müşterilerimizden alıyoruz ve bu hizmetlerimizi geliştirerek  sunmaya devam edeceğiz.
 
Son olarak eklemek istedikleriniz neler?
Makina teknolojilerinin sürekli ilerlediği, nesnelerin konuştuğu teknolojik gelişmelerin yaşandığı, iş hayatında çalışan olarak yeni jenerasyonların hakim olmaya başladığı bir dönem yaşıyoruz. Bu büyük bir değişimdir ve heyecan vericidir. İzlemeye devam edelim.
 
Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederiz.