Teklif Al Bayi Bul

HABERLER

10/29/2023

Bizden Biri: Ali Adli Röportajı

Bizden Biri: Ali Adli Röportajı

Batı Marmara Satış Müdürü olarak görev yapan Ali Adli, Ascendum’un Satış ve Satış Sonrası Departmanları arasındaki iç rotasyona ne kadar değer verdiğini gösteren mükemmel bir örnektir. Satış Sonrası Departmanı’ndaki ilk pozisyonundan Satış Departmanı’na geçiş yaptığı süre boyunca müşterileri tüm yönleriyle tanıma şansı yakalayan Ali Adli eşsiz bir tecrübeye sahip oldu.

 

Ali Adli’nin profesyonel yolculuğu, şirketin Volvo'ya ait olduğu 2005 yılında, Satış Sonrası Departmanı’nda Yedek Parça Satış Temsilcisi olarak başladı. Öğrenimini ve askerliğini tamamladıktan sonra memleketi İzmir’e dönmemeyi tercih ederek eşiyle birlikte İstanbul’a yerleşmeye karar verdi.

 

Ali Adli, hırsı ve hedef odaklı kişiliği sayesinde kendini hızla geliştirdi. Zamanla aktif olarak yeni fırsatlar aradı, yeni rolleri özveriyle benimsedi ve şirketteki yöneticileri tarafından kendisine verilen her zorlu görevi başarıyla tamamladı. İlk görevinden itibaren, 2010 yılında Batı Marmara Yedek Parça Satış Müdürlüğü’ne, ardından 2014 yılında Batı Marmara Satış Sonrası Hizmetler Müdürlüğü’ne terfi etti ve bugün Batı Marmara Satış Müdürü olarak görevine devam etmektedir. Satış ve Satış Sonrası olmak üzere bu iki önemli ve tamamlayıcı departmanlarda görev alan Ali Adli müşterileri her yönüyle tanıma fırsatı yakalayarak çok değerli bir bilgi birikimine sahip oldu.

Ali Adli'nin Ascendum'daki önemli başarılarından birisi, Satış Sonrası Departmanı'nı yönetirken, teknik ekibin de satış zihniyetini teşvik etmesidir. Bu başarısı, Ali Adli'nin bir aileye benzettiği şirket içindeki destekleyici ortamı yansıtmakta ve aynı zamanda şirketin Satış ve Satış Sonrası Departmanları arasındaki iç rotasyona neden değer verdiğinin çok önemli bir örneğidir.

Ali Adli, meslek hayatının yanı sıra meslektaşları ve ailesi ile güçlü bağlarını sürdürmektedir. Arkadaşlarıyla vakit geçirmekten, eşi ve 15 yaşındaki kızıyla sohbet etmekten hoşlanır. Buna ek olarak, boş zamanlarını seyahat etmekten, Euroleague Basketbol Ligi ve Türkiye Futbol Ligi’ni takip etmeye kadar dengeli bir şekilde geçirir. Fakat yalnız kaldığı anlara da oldukça değer verir, yürüyüş yaparken zihnini rahatlatan bir aktivite mutlaka bulur.
 

 

Yedek Parça Satış Temsilcisi olarak başladığınız zamandan şu an Satış Müdürü olarak görev yaptığınız zamana kadar Ascendum'daki yolculuğunuzdan bahseder misiniz? Bu süreç nasıl gelişti?

 

2005 yılında Yedek Parça Satış Temsilcisi olarak bankoda yedek parça satarak, müşteri taleplerini karşılayarak ve doğrudan etkileşimler yoluyla teknik beceriler kazanarak işe başladım. Müşterileri yerinde ziyaret etmeye, yedek parça satmaya ve bakım anlaşmaları yapmaya başlamam bir dönüm noktası oldu. Bu değişim benim için bir başarı reçetesi oldu, şirketin bana verdiği 2006 yılının “En İyi Yedek Parça Satış Temsilcisi” ödülüyle sonuçlanarak, eşimin gurur duyduğu unutulmaz bir an oldu.

Daha sonra Yedek Parça Satış Müdürü, ardından Batı Marmara Satış Sonrası Hizmetler Müdürü olarak 3. İGA Havalimanı ve 3. İstanbul Köprüsü gibi zorlu projelerle ilgilendim. Bu yolculukta ekibimin ve yöneticilerimin desteğinin paha biçilemez olduğunu fark ettim. İki yıldır Batı Marmara Satış Müdürü olarak şu anki görevimi sürdürüyorum, sahada aktif olarak çalışıyorum ve ileride daha büyük başarılar bekliyorum.


İlk günden beri satışla ilgili roller üstlendiniz, satış odaklı bir zihniyete sahip olmanın şirket içindeki kariyer yolculuğunuzda ne kadar önemli olduğunu düşünüyorsunuz ve bu rollerdeki deneyiminiz satış yönetimine yaklaşımınızı nasıl şekillendirdi?

 

Kariyerim boyunca her zaman servis hizmeti, yedek parça satışı ve makine satışı gibi satış faaliyetlerinde bulundum. İnsan ilişkilerimin kuvvetli olduğuna inanıyorum, bunun nedenlerinden biri bu olabilir. 10 yıl boyunca parça ve servisten sorumlu Satış Sonrası Hizmetler Müdürü olarak görev yaptım ve bu süreçte teknisyen ve mühendislerden oluşan ekibimle, iyi bir çalışma ilişkim vardı.

Servisten sorumlu Satış Sonrası Hizmetler Müdürü görevini kabul ettiğimde, herkesin dikkatini sadece teknik sorunların çözümüne değil, parça ve servis satışına da kaydırmak için çalıştığımı hatırlıyorum. Başlangıçta bu yaklaşım meslektaşlarıma alışılmadık gelebiliyordu. Ancak biz hedeflere tek tek ulaştıkça onlar da bu yaklaşıma değer vermeye başladılar. Hatta aramızda tatlı bir rekabet bile vardı. Örneğin, ekibimde 10 yıllık deneyime sahip bir teknisyen, teknik bir sorunu çözdükten sonra filtreleri, yağları ve bağlantı tırnaklarını satmaya çabalıyordu. 

Bugün ekiplerimize baktığımda müşteri memnuniyetinin yanı sıra herkes yedek parça ve servis satışına da odaklanmış durumda. Bu, beni çok memnun ediyor ve gururlandırıyor. Aslında bugün ticari alanda olmama ve Satış Müdürü olarak çalışmama rağmen, teknisyenlerimiz bir müşteri, bir makine satın almakla ilgilendiğinde veya bir satış fırsatı gördüğünde hâlâ ara sıra bana bilgi veriyor. Bu, satış zihniyetlerinin devam ettiği anlamına geliyor. 


Ascendum'da çalışmaya başlamanız için size ne ilham verdi ve bu ilham buradaki kariyerinizi nasıl şekillendirdi?

 

Neredeyse 20 yıldır Ascendum'da çalışıyorum. Başlangıçta şirket Volvo'ya aitti ve marka zaten bana projenin bir parçası olmayı istemem için yeterince ilham veriyordu. Daha sonra şirketin satın alınmasıyla birlikte Ascendum, gücünü ve tecrübesini de beraberinde getirdi. Yıllar geçtikçe buradaki uzun süreli çalışmam nedeniyle Ascendum benim için adeta bir aile gibi oldu. İlk günden bu yana hemen hemen aynı kişilerle çalışıyorum, dolayısıyla çalışma arkadaşlarım aile bireylerim gibidir. Bu şirkette çalışan insanlar her zaman samimi, içten ve yardımseverdir. Ascendum'u ailem olarak gördüğüm için, tıpkı insanların kendi ailelerine olduğu gibi bu şirkete ve burada çalışan insanlara da bir zarar gelmemesi için her şeyi yapıyorum. Tüm çalışanların bu zihniyeti paylaşması, bizi başarıya götüren güçlü bir birlik duygusuna sahip olmamızı sağlıyor. Beni Ascendum'a bağlayan ve kariyerimi şekillendiren en önemli faktör, bu şirketi ailem olarak görmem ve diğer çalışanların da bana karşı olan samimiyetidir.


Ascendum'daki deneyiminizi göz önüne aldığınızda, üstlendiğiniz rollerde başarı için hangi önemli nitelik ve özelliklerin gerekli olduğunu düşünüyorsunuz?

 

Şirkete bağlılık, bol hayal gücü, iyi niyet, disiplin, empati, müşteri ilişkileri ve tam motivasyon.


 

Ascendum'da çalışmanın ve var olmanın kendine özgü bir yolu var mı? Bunu basit terimlerle nasıl tanımlarsınız?

 

Ascendum bize işimiz konusunda tutkulu olmamız için ilham veriyor. Şirket olarak her zaman iş hedeflerine ulaşmanın, sorunları çözmenin, müşteri memnuniyetini sağlamanın ve ihtiyaç duyulan değişim “olmanın” en iyi yollarını arıyoruz. Ascendum, daha fazlasını beklememiz ve başarmamız için bize gerçekten ilham veriyor ve motive ediyor.

Bundan 20 yıl önce pek çok hayalim olduğunu söyleyebilirim. O zamanlar bunları başarmak çok zor görünüyordu. Ascendum'da çalıştığım yıllar boyunca hem kişisel hem de profesyonel hayatım için hayalini kurduğum her şey gerçekleşti ve gerçekleşmeye devam ediyor. Mesela çok sayıda kişisel gelişim kursu aldım, evlendim, ev aldım, bir kızım oldu ve onun büyümesini izledim. Bu şirketin hayatıma önemli katkıları oldu. Ascendum'da çalışmaktan büyük gurur duyuyorum. Ama hâlâ daha çok hayalim var ve onların da gerçekleşeceğine inanıyorum.


Ascendum'a katılmaları için profesyonel kişileri ikna etmeye çalışıyor olsaydınız, şirketi çekici bir seçim haline getiren hangi fırsatları vurgulardınız?

 

Yönetici olarak geçtiğimiz yıllarda çok sayıda iş görüşmesi gerçekleştirdim. Ne zaman şirketimizde çalışmak için doğru profile sahip bir kişiyle tanışsam onlara kendi hikayemi anlatırım. 20 yıl önce nasıl başladığımı ve şu an nerede olduğumu anlattığımda insanlar çok etkileniyor. Daha önce de belirttiğim gibi bu şirket her zaman bir aile gibi olmuştur ve birçok açıdan kendine has özellikleri vardır. Dolayısıyla bunun bir parçası olmak güçlü bir deneyimdir. Bu yolculuğa bizimle birlikte çıkacak irade ve potansiyele sahip olanları her zaman memnuniyetle karşılıyoruz.