HABERLER
22.12.2023Ar-Ge'de Cinsiyet Eşitliğini Nasıl Artırabiliriz
İki tez öğrencisi Volvo İş Makineleri'nde, mühendislik ve inşaat alanlarını herkes için daha erişilebilir kılmak amacıyla erken aşama ürün geliştirmeye cinsiyet eşitliğini nasıl entegre edeceklerini yaptıkları araştırmayla ele alıyor.
Louise Axelsson ve Sandra Landmark'ın tez çalışması, Volvo CE'nin içten dışa daha sürdürülebilir olmasını ve şirketin cinsiyet dengesini arttırmaya yardımcı olmasını hedeflemektedir.
Araştırmalarını, geniş bakış açısını sağlamak için, mühendislerden montajcılara, tasarımcılardan öğrencilere ve öğretmenlere kadar cinsiyetler ve farklı geçmişler açısından herkesi dahil ederek aylarca süren röportajlarla yürüttüler.
Yapılan bu çalışmada, sadece ürünleri kimin geliştirdiği değil, aynı zamanda ürünlerin kime yönelik oldukları da sorgulanmaktadır. Ayrıca çalışanların iş seçimlerinde en çok nelere önem verdiğini, daha başarılı olmaları için nelerin gerektiğini ve gelecekteki hayalleri gibi konuları da ele alınıyor.
Gelecek müşterilere uyum sağlamak için ürün geliştirme sürecinde nelerin gerekli olabileceğini daha iyi anlamaya çalışmak bu araştırmanın odak noktası olarak belirtiliyor.
Louise şöyle diyor: “Bu süreçte, tasarımların herkes için uygun şekilde yapılmamasının bir güvenlik sorununa yol açabileceğini açıkça gördük. Örneğin her kullanıcının kabin içinde tam görünürlüğe ve rahatça hareket etme kapasitesine sahip olmadığı durumlar tehlikeli olabilir. Toplumda herkesin istediği işi cinsiyet gözetmeksizin yapabilmesinin çok önemli olduğunu düşünüyorum ve Volvo CE’nin bunun önemini vurgulamasından gurur duyuyorum. Yeni teknolojilerin erken gelişiminde dünya nüfusunun yüzde 50'sini dahil etmemek bir hata olurdu.”
Her ikisi de, mühendislikte var olan cinsiyet ön yargısını ilk elden deneyimlediklerden ve kariyerlerinde başarılı olabilmek için ek engelleri aşmak zorunda kaldıklarından bahsediyor.
Sandra şöyle diyor: "Ben her zaman mühendisliğin pratik, teknik yönüne daha fazla ilgi duydum ama okulda bu bana asla uygun bir seçenek olarak sunulmadı; beni her zaman daha çok sosyal veya davranışsal konulara yönlendirdiler. Okulda ürün geliştirmekle ilgilenmeyi istediğimi fark ettim, ama sınıftaki tek kız olmaktan korktum. Bu kararı ancak üniversitede cesurca alabildim."