HABERLER
1.9.2016DNA'DAKİ BÜYÜK DEĞİŞİM
İş makinesi alanında şimdiye kadar sayısız seri ve model üretimi yapılmıştır. Bir çoğumuz şimdilerde kullandığımız makinelerin son birkaç serisini hatırlıyoruzdur. Peki ya iş makinelerinin ilk hali nasıldı? Bu anlamda Volvo’nun belden kırmalı kaya kamyonunu ele aldık ve bu segmentteki makinenin gelişimi inceledik.
Volvo, 1966 yılında ilk olarak iş makineleri sektöründe ilk belden kırmalı kaya kamyonu üretimi yapan firma olması bakımından önemli bir yere sahip. Gravel Charlie olarak bilinen ve hala belden kırmalı kaya kamyonu pazarında etkisi olan DR 631 modeli, birçok marka ve modelin de esin kaynağı olma özelliğini taşıyor. Volvo 1957 yılında ürettiği traktör römork teknolojisini, 1965 yılında belden kırmalı hale getirilmesi üzerine geliştirilen DR 631, belden kırma teknolojisi, diferansiyel kilidi, 10 ton taşıma kapasitesi ve yüksek çekiş gücü gibi özellikleri ile ciddi etkiler yaratarak sektöre öncülük etti. Sadece 1967 yılına kadar üretilen model yerini Volvo DR 860 modeline bıraktı. 3 akslı ve 6x4 çekişli olarak üretilen seri, zemine tam olarak temas eden beşiği, tam otomatik şanzımanı, 15 ton kapasitesi ve saatte 25 km azami hızı ile dikkat çekici bir modeldi. 1979 yılında marka 6x4 çekişli Volvo 5350 modeli ile, standart dört tekerden çekiş sistemi, 20 ton kapasitesi, saatte 46 km’ye ulaşabilen hızı, tam otomatik şanzımanı ve yüksek verimliliği beraberine getirdi. 1981 yılında, “Arazi Ekspresi” lakabıyla “Belden Kırmalıların Rolls Royce’u unvanını alan marka, bu modelin öncülüğünde 10.000’nci makinesini pazara sürdü.
1986 yılı ise hem Volvo hem de, belden kırmalı kaya kamyonları için önemli dönemin başlangıcı olma özelliğine sahip. 201 HP güce, elektronik kontrol edilebilen şanzımana ve araziye uygun şekilde geliştirilmiş A serisinin ilk üyeleri A20’nin pazara sürülmesinin ardından Volvo belden kırmalı kaya kamyonlarında hızlı bir değişim yaşandı. Bu modelin hemen ardından 1987 yılında pazara sunulan A35 modeli bu gelişimin en net göstergesi diyebiliriz. A20’ye nazaran daha kapsamlı yenilikleri ayrıca, daha büyük belden kırmalı kamyonlara geçişin başlangıcını yaptı. 330 HP’lik güç ve 32 ton taşıma kapasitesi ile A35, saatte 53 kilometre hız ve eğimli arazilerde sabit hız sağlayan hidrolik hız kesici fren gibi özelliklerle iş makinelerinde elektronik aksamların kullanımını artırdı. 1993 yılında ise Volvo daha düşük emisyon değerlerine sahip A25 C modeli ile iş makineleri alanında yeni bir adıma imza attı. 2000 yılında üretilen D Serisi kamyonun En İyi Endüstriyel Tasarım Ödülü’nü alan Volvo, takip eden yıllarda 4 seri ile hem daha gelişmiş hem de daha büyük modelleri pazara sundu. Marka, 2016 yılında pazara sunulan ve H Serisi ile teknik ve teknolojik anlamda en üst seviyesine ulaştı.
VOLVO A60H DÜNYANIN BELDEN KIRMALI EN BÜYÜK KAYA KAMYONU
-Volvo A60H dünyanın en büyük belden kırmalı kaya kamyonu olma özelliğini taşıyor.
-Türkiye’de 2016 Kasım ayında satışa sunulacak,
-Serinin en büyüğü A60H 673 HP güce sahip olacak,
-55 ton taşıma kapasitesine sahip olan makine, saatte 54,9 km azami sürate ulaşacak.