Teklif Al Bayi Bul

HABERLER

13.12.2016

TANAP’A FERNAS-VOLVO DOKUNUŞU

TANAP’A FERNAS-VOLVO DOKUNUŞU
Çalışmalar hakkında bilgi veren proje sorumlusu Erhan Acar, “Boru ile alakalı olan her aktivitede kullanacağımız Volvo boru döşeyicilerden iyi bir performans alacağız.” diye konuşuyor.
 
Azerbaycan’daki Şah Deniz-2 Sahası’ndan çıkarılacak doğalgazı Türkiye’ye ve Türkiye üzerinden Avrupa’ya taşıyacak olan Trans Anadolu Doğal Gaz Boru Hattı Projesi’nin (TANAP) inşaat çalışmaları devam ediyor. Projenin Ardahan/Posof/Türkgözü - Erzurum/Aşkale arasındaki 375 km’lik bölümünün ihalesini kazanan Fernasİnşaat’a 79 km’lik bir kısım daha verildi. İmranlı’dan başlayan güzergah Bayburt, Gümüşhane, Sivas, Erzincan il sınırlarını geçerek Sakaltutan’da sona erecek.
 
Arazi şartları zorlu
Proje hakkında bilgi veren Fernas İnşaat’tan Makina Mühendisi Erhan Acar, dönüşümlü olarak 300-450 personelin çalıştığı proje kapsamında ekipman olarak ise 20 ekskavatör, 2 dozer ve 26 sideboom (boru döşeyici) bulunduğunu kaydediyor. 79 km’lik proje kapsamında 6050 boru döşeneceğini ve her borunun uzunluğunun 13-13,5 metre arasında değiştiğini kaydeden Acar, söz konusu güzergahın TANAP’ın en zorlu bölgesi olduğunu belirtiyor ve nedenlerini de şöyle sıralıyor: “Bölgede 2 bin 800 metreyi bulan bir rakım söz konusu, aynı zamanda arazi çok engebeli. 79 kilometreye ulaşım sadece dört yoldan sağlanırken; geri kalan ulaşım orman yollarından oluşuyor. Mevsimsel şartlar ise oldukça zorlu. Havanın eksi 25 derecelere düşmesi söz konusu.” Projenin ilerleyişi konusunda “Ekim-Kasım aylarında en zorlu yerlerin dizgi operasyonunu 30 adet tır kullanarak 35 km boru dağıtımını yaparak gerçekleştirdik. Bu sayede boru dizimi operasyonunun yüzde 40’ı tamamlandı.” diyen Acar, geri kalanını da güzergah üzerinde ulaşılabilir alanlara stok yaptıklarını kaydediyor.
 
Nakliye avantajı çok fazla
Çalışmalar kapsamında Volvo’nun beş adet Pl4809D Pipelayer makinalarını kullanacaklarını dile getiren Acar, “Volvo’nun makinalarını biz yeni deneyeceğiz, pipelayer makinalar boru indirme ile alakalı olan her aktivitede kullanılabiliyor. Biz de onları bükme, kaynak ve indirme aşamalarında kullanacağız. Makina bomları çok uzun olduğu için son birleştirme kaynakları olan tayınlarda da çok iyi performans vereceğini düşünüyorum.” diye konuşuyor. Söz konusu makinalarda bomları takıp sökmeye gerek olmadığı için nakliye avantajının çok fazla olduğunu dile getiren Acar, “Makinanın 360 derece dönebilmesi de büyük bir fayda sağlıyor. Ekskavatör alt yapısına sahip olması yavaş olduğu anlamına gelmiyor. Volvo boru döşeme makinaların sahip olduğu yüksek çekiş gücü ve 10 vitese sahip olmaları makinayı hızlandırıyor ve yürüyüş anlamında seri bir makina olduğunu söyleyebilirim.” diye konuşuyor.